wtorek, 2 stycznia 2018

All about winter


Witajcie po dłuższej przerwie:) Dzisiaj podzielę się z Wami materiałami które przygotowałam dla swoich dzieci przedszkolnych. Kalendarzowa zima już trwa, niestety ta astronomiczna w moje strony nie dotarła. Ale to nie znaczy że należy odpuścić sobie ten temat:) Wręcz odwrotnie! Przybliżmy dzieciom ten fantastyczny okres organizując im ciekawe zajęcia. Plan należy dostosować do wieku grupy.

Lesson Plan


W tym roku w moim przedszkolu January jest miesiącem książki "The Snowman" R. Briggs


Co znajdziecie w planie?


- piosenki/song - w większości pochodzą z książki którą opisałam TU - ale wg uznania można to zmienić, w końcu internet jest pełen muzyki

- gry i zabawy/ games - opisałam je pod tabelą planu; jeśli zawierają one tekst do wypowiadania - również został tam zamieszczony

- prace plastyczne - tu oczywiście każdy dopasuje plan do siebie, ale jeśli masz ochotę skorzystaj z moich pomysłów

- książki/filmy - podaję tytuły książek które oczywiście posiadam; możesz wykorzystać te które ty masz w swoich zasobach (zdradzę ci że 90% moich jest używanych, a zakupione były na Allegro; średnia cena to 8-15zł); jeśli chodzi o filmy to ja użyję między innymi:



- karty pracy - tu są puste okienka ponieważ sami musicie sobie dobrać to co dacie radę zrobić; nie zawsze jestem w stanie przewidzieć czy zmieszczę się w czasie z kartą pracy czy nie - to zależy od dzieci. Podzielę się z wami moimi kartami pracy, ale też polecam przeszukać internet:)

- wiersze - ich tekst znajdziecie pod tabelką z planem
  

Co znajdziecie w paczce?



FLASHCARDS



MEMORY


Żetony będą również służyły do gry "Feed the penguin" - należy wydrukować pingwina, wyciąć buzię i przykleić do kartonika z dziurą gdzie dzieci będą wsuwały karty wg waszych poleceń.

BINGO


Bingo w wersji "bałwankowej" drukujemy na A4.

TABOO

Znacie tę grę? To gra w skojarzenia, na kartach są wypisane 3 słowa które kojarzą się z obrazkiem. Czytamy je a dzieci zgadują o co chodzi:)


Łączenie części błwanka


Karty numeryczne oraz puzzle



Karty "What's missing?"

Pokazuj karty i pytaj czego brakuje bałwanowi:)



Karty typu "zdjęcia"

Dzieci poznają piękne kolorowe animowane obrazki, a należałoby je zapoznać również z faktycznym wyglądem zwierząt. Ja zastosuje je w drugim tygodniu przy okazji tematyki o zwierzętach - polar animals. 



Poster



Worksheet



DOWNLOAD

Karty i inne materiały do książki "The Snowman"

Sama chętnie często korzystam z materiałów innych. Tak i tu skorzystam z propozycji pewnej strony która udostępnia darmowe materiały do książki które są świetne. Polecam szczerze:)  Akurat te materiały możecie pobrać bezpłatnie TU


6 komentarzy:

  1. cudowne materiały! ♥ a z grą Taboo startujesz w jakiej grupie wiekowej? może spróbuję z nią w 6latkach
    wykorzystam jeszcze zabawę What's missing z bałwankiem - dzieciom bardzo podobała się piosenka Silly Santa to sobie zmienimy słowa na Silly Snowman ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł z Silly Snowman!:) Taboo w 6 latkach oczywiście, ale dam szanse 5 latkom gdyż moje są całkiem bystre, a przy wymawianiu słów i ilustrowaniu ruchem dadzą radę. Jeśli już ściągnęłaś materiały to wejdź jeszcze raz w mój dysk gdyż wkradł się błąd przy "icicles" ale już jest naprawione:)

      Usuń
    2. podrukowałam sobie też fotki zwierząt i właśnie trafiłam na fajną piosenkę, która do nich pasuje https://www.youtube.com/watch?v=bgaRZekhGDE

      Usuń
    3. Super! Faktycznie pasuje:) Nawet nie wiedziałam że taka piosenka jest:)

      Usuń
  2. Dziękuję za materiały,dzieci były zachwycone bałwankowym bingo i taboo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) U mnie te materiały dopiero wprowadzam i mam nadzieję że moim dzieciom również się spodoba:)

      Usuń

Copyright © 2016 Busy Bee , Blogger