środa, 7 marca 2018

St Patrick's Day




Witajcie, w dzisiejszym poście podzielę się z wami moją propozycją na przeprowadzenie zajęć z okazji dnia Św. Patryka. Mój scenariusz zajęć obejmuje dzieci w wieku przedszkolnym i został rozłożony na 3 dni. Po niewielkiej modyfikacji można go użyć podczas zajęć ze starszymi dziećmi. A więc do dzieła:)

Dzień I

Ponieważ zajęcia w moim przedszkolu ograniczają mnie czasowo, ilość materiału dostosowałam do zajęć. Dzień pierwszy to historia święta którą krótko opowiem na podstawie prezentacji.



Prezentacja zawiera podstawowe informacje, które zaspokoją pierwszy "głód":) Znajdziecie tam pytania które można zadać dzieciom podczas omawiania. Główne słownictwo, które znajdziecie również jako karty obrazkowe (flashcards) oraz jako karty wyrazowe (wordcards). 






Jeśli będziecie mieli troszkę czasu można pobawić się kartami. Dodatkowo możecie zagrać w Memory czy też I Spy, które przygotowałam do tematu.

   


Dla starszych proponuję również karty pracy do pobrania tu.

Podczas zajęć nie może również zabraknąć piosenek. Moja ulubiona to "Dance, dance Leprechaun" :)




















Dzień II

Skoro dzieci wiedzą już co nieco na temat święta możemy powtórzyć zdobyte informację, odśpiewać piosenkę i przejść do legendy:) Jest ich sporo w internecie, ja ze względu na wiek uczniów zdecydowałam się na animację. Oto moje propozycje:








Teraz nadeszła pora na pracę plastyczną:) Nieco pomysłów zapisałam na tablicy Pinterest . Podczas wykonywania pracy czy też w innym dogodnym momencie możemy włączyć muzykę irlandzką której jest dużo na youtube.

A tu prace moich przedszkolaków:






Dzień III

Tu podsumujemy zdobytą wiedzę oraz wyruszymy w poszukiwaniu skarbu:) Na tę okazję zakupiłam monety czekoladowe, które idealnie wpasują się w scenariusz i w dodatku będą pyszne:) Zabawa oparta będzie na popularnej Scavenger hunt. Zadaniem dzieci będzie tym razem odszukanie podpowiedzi które doprowadzą je do złota. Do tego celu przygotowałam koperty do których włożę wcześniej przygotowane zdjęcia miejsc do których dzieci powinny się udać. Ja rozpocznę zabawę w budynku, a jeśli pogoda pozwoli przeniosę się na zewnątrz gdzie ukryję skarb:) Będą również zagadki - jeśli odgadną dostaną pieniądze. Za zebrane pieniądze będą mogli "kupić" podpowiedź do ostatniej wskazówki, im więcej pieniędzy tym lepsza podpowiedź:) Zobaczymy jak będzie w praktyce:)







A tak wyglądały dekoracje w moim przedszkolu:)







4 komentarze:

  1. Dziękuję, dziękuję, dziękuję! Ratujesz mi tym tyłek na najbliższy tydzień

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję bardzo za flash cards. Uratowały mi lekcję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Materiały są cudowne. Cykl lekcji jest niezwykłą inspiracją z mnóstwem pomysłów.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Busy Bee , Blogger