czwartek, 11 maja 2017

MY HOUSE


W dniu dzisiejszym postanowiłam podzielić się  wami tym co robię podczas zajęć przy tematyce pomieszczeń w domu. Nigdy nie lubiłam tego działu,  może dlatego że nigdy nie znalazłam sensownej piosenki. Ale nie o tym chciałam pisać…. Zajęcia z tą tematyką prowadzę w oparciu o dwa kursy „Here’s patch the Puppy” i „Cheeky Monkey” oraz własne materiały oczywiście. Karty obrazkowe i wyrazowe dostępne do pobrania tu .

Przygotowałam coś jeszcze…. Dużą planszę domu. Potrzebujemy mazak i arkusz papieru (może być taki szary do pakowania). W moim przypadku pomógł jeszcze rzutnik który mam przy tablicy. Papier przyczepiłam do tablicy, włączyłam obrazek domu (jest do pobrania wraz z kartami) i odrysowałam, ale można również samemu coś naszkicować. Obrazki są w pliku z kartami.


Zabawy do przeprowadzenia:
- rozpoznawanie odgłosów oraz przyporządkowywanie ich do pomieszczeń np. chrapanie, gotowanie, oglądanie TV, kąpiel - u mnie dzieci musiały uporządkować w odpowiedniej kolejności karty obrazkowe i wyrazowe;
- dopasowywanie i nazywanie mebli do pomieszczeń;
- zabawa "Where is...?" jeśli mamy pacynkę możemy jej użyć kładąc ją na jedno z czterech pomieszczeń na planszy i pytamy dzieci "gdzie jest...?";
- zabawa z flashcards - kilkukrotnie opisywałam różne zabawy z kartami, a każdy ma zapewne swoje ulubione
- zabawa z kołami hula hop - kładziemy 4 koła a do nich wkładamy karty, na hasło nauczyciela z nazwą pomieszczenia dzieci ustawiają się w odpowiednie miejsca - tu można zdublować karty:)
- można wprowadzić element zabaw z chustą animacyjną
Polecam również pracę plastyczną np.


Piosenki i filmy:





This is my house

(na melodię "This is the way") źródło internet

This is the way I wash myself, wash myself
Wash myself
This is the way I wash myself
In my house's bathroom


This is the way I eat dinner, eat dinner
Eat dinner
This is the way I eat dinner
In my house's kitchen


This is the way I relax on the couch, relax on the couch
Relax on the couch
This is the way I relax on the couch
In my house's living room


This is the way I fall asleep, fall asleep
Fall asleep
This is the way I fall asleep
In my house's bedroom



Tematu ciąg dalszy nastąpi z "meblami" w roli głównej:)

1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawe i inspirujące. Z lekkimi motuwikacjami mam juz pomysl na zajecia ze swoimi klasami.☺

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Busy Bee , Blogger