środa, 26 kwietnia 2017

Forest Animals


UWAGA!!! PO POBRANIU OBRAZ WYDAJE SIĘ "ROZMYTY" LECZ DRUK JEST DOBRY


Zwierzęta z tej tematyki przewijają się gdzieś przez cały rok, tu w wersji kart "leśnych":) W linku powyżej znajdziecie:
- karty obrazkowe - proponuję druk 2na1
- karty do gry w memory - należy wydrukować podwójnie
- dwa motywy do memory na drugą stronę
- karty wyrazowe w dwóch wersjach
- kartę pracy - kolor i czarno-białe

Jak korzystać?

1. Moje zajęcia rozpoczynam piosenką na powitanie



2. Po powitaniu krótka rozgrzewka, tu można wykorzystać piosenki bądź samemu wprowadzić zestaw ćwiczeń ruchowo-językowych. Przykładowo:





lub


3. Wprowadzenie słownictwa (w zależności od grupy wiekowej należy dobrać odpowiednie)


- pokazuj karty, kilkukrotnie nazwij to co na nich się znajduje i zachęć dzieci do powtórzenia;

- to samo zrób z kartami wyrazowymi;

- wprowadź słownictwo z "hałasem":) każdą z kart wpierw przedstawiam, wytyczam 3 poziomy głosu, siedzę na podłodze - gdy kartę trzymam nisko przy podłodze dzieci wypowiadają dane słowo cicho, karta na poziomie klatki piersiowej - normalny ton, karta w górę - krzyk;) jedno słówko trzykrotnie powtórzone i to bez nudy;

- kiedy dzieci zaczną odróżniać karty obrazkowe pozwól im dopasowywać je do kart memory;)

- kolejny krok to zabawa z kartami, można wykorzystać znane wszystkim "What's missing?" - dla tych którzy nie znają zabawy polega ona na rozłożeniu wszystkich kart, następnie nauczyciel prosi o zamknięcie oczu i zabiera jedną z kart. Zadaniem dzieci jest odgadnąć co zniknęło;

- "powygłupiaj" się z dziećmi - kładę karty na kolana (tak aby dzieci nie widziały) - szybko wymachuje kartą wokół koła siedzących dzieci - bardzo szybko rozpoznają grafikę i wykrzykują co na niej jest;)

- kolejna zabawa z kartami obrazkowymi jak i wyrazowymi - biorę po dwie karty - w lewą i prawą rękę, unoszę ręce wysoko i szeroko i wypowiadam jedną rzecz z kart, dzieci wskazują na odpowiednią rękę;

- wyjmuj karty z pudła "Mystery Box"


- rozłóż karty w całej sali - wydawaj polecenia: Jump to the....; Swim to the....(fox)

4. Wprowadź piosenkę - ja wybrałam "We're going on bear hunt"




Dodatkowo wykorzystaj karty pracy, wykonaj pracę plastyczną. Dzieci będą zachwycone;)

PAMIĘTAJ! DZIECI NIE SĄ STWORZONE DO SIEDZENIA I SŁUCHANIA - ONE POTRZEBUJĄ RUCHU I ZABAWY - tak najszybciej się nauczą tego co chcesz im przekazać:)

Powodzenia;)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Busy Bee , Blogger