środa, 31 maja 2017

Little Red Riding Hood i Goldilocks

Każdy z nas lubi bajki, lubimy je słuchać i czytać. Jak wszyscy wiemy, czytanie czy też słuchanie bajek w języku obcym jest nawet wskazane. Dziecko osłuchuje się z językiem, jego dźwiękiem, gotowymi konstrukcjami gramatycznymi, słownictwem w kontekście. Ja osobiście często sięgam po tę formę nauki. Dzieci wieku przedszkolnego charakteryzuje wrodzona ciekawość co wyraźnie da się zauważyć. Podczas słuchania opowiadań dzieci zadają pytania, my możemy krótkie teksty czytać i pokazywać ruchem jednocześnie. Często robię przerwę w czytaniu aby wytłumaczyć jakieś słówko, zdanie, często również podaje wyrazy bliskoznaczne. Czy dzieci wszystko zapamiętają? Oczywiście, że nie! Ale piękno nauki w tym wieku właśnie takie jest. Szybko zapamiętują, ale i równie szybko zapominają.
Dziś mam dla was karty obrazkowe do dwóch opowiadań "Little Red Riding Hood" oraz "Goldilocks". Karty służą do wprowadzenia słownictwa, ale same postacie po wycięciu można użyć do teatrzyku (wystarczy nakleić je na patyki) czy też stworzyć makietę do odgrywania scenek.
W tej drugiej opcji przyda się duży arkusz szarego papieru. Możemy narysować las i elementy które chcemy wprowadzić jako nowe słownictwo bądź jako powtórka. Drugi arkusz to dom (ja użyłam tego  z tematu MY HOUSE . Możemy najpierw posłuchać opowiadania (ja używam z Cheeky Monkey) i kierować postaciami. Później odsłuchujemy opowiadanie, ale pozwalamy dzieciom kierować postaciami, na końcu dzieci mogą same opowiadać:) W linku poniżej znajdziecie karty obrazkowe, również w wersji do wypełnienia w innym języku.




Miłej zabawy:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Busy Bee , Blogger