poniedziałek, 6 sierpnia 2018

Ramowy plan pracy - czyli dobra organizacja Częśc II



Po powrocie z pięknej i gorącej Malty zaczęłam nastawiać się na powrót do pracy i co z tym się wiąże zorganizowaniem swojego stanowiska pracy. Z drugiej zaś strony, obiecałam sobie spędzić więcej czasu z rodziną, co też przełożyło się na moją obecność tu. Trochę to trwało ale..... JUŻ JEST!!!

Mam dla was "wyprawkę nauczyciela" taki niezbędnik bez którego nie się rozpocząć pracy. A więc zapraszam was do lektury;)

Od czego by tu zacząć...

Ja zaczęłam swoją pracę nad nowym planem od "spisu tematów". Jest pewien krąg tematyczny, który musi być zrealizowany podczas zajęć. 





Jak już widzicie jest to tabelka z tematyką zajęć oraz piosenkami, które moim zdaniem użyję do zajęć. Oczywiście są to propozycje, które miały ułatwić mi dalszą pracę, nie każdy temat został zrealizowany z daną piosenką, ale punkt zaczepienia był. Dzięki temu, że jest to plik tekstowy możecie sobie go edytować wg własnych potrzeb:)

I co dalej...?

Zapewne realizujecie w przedszkolu różne projekty, takie których nie znajdziemy w książkach dla nauczycieli. I jest na to rada:) Już kiedyś się z wami dzieliłam moim magicznym KALENDARZEM ŚWIĄT NIETYPOWYCH tak i tym razem jest on niezbędny jeśli chcemy aby nasze zajęcia były atrakcyjne:)


Jak sami widzicie zawiera on święta nietypowe jak "Dzień kropki" ale również takie jak "Halloween". Chodziło o to abym niczego nie pominęła;)

Czegoś jeszcze brakuje....

Mam dla was jeszcze zupełnie pustą tabelkę.... Dlaczego?
Do zajęć używamy książek, a te każdy ma inne! Jak spiszemy je w formie tabeli to będzie nam służyła na lata, następne pozycję będziecie tylko dopisywać i BAZA DANYCH gotowa:)

Mała niespodzianka:)

Masz dość przeszukiwania ton stron? Jest to często męczące, a tona zakładek w przeglądarce jest nie do ogarnięcia:) Otóż ta sama tabela posłużyła mi do spisu stron z mojego bloga, które można użyć do zajęć:) Oczywiście twoim zadaniem jest dopisywać nowe;)



A więc do sedna....

To jest materiał na wagę złota;) Oszczędzi wam to sporo czasu gdyż....
Mam dla was Roczny Ramowy Plan Pracy dla grupy 3-latków z możliwością edycji na potrzeby własne oraz potrzeby starszych grup. Mój program jest oparty na kursie Cheeky Monkey 1, materiałach własnych oraz niezawodnych piosenkach Super Simple Song. 




Plan nie zawiera szczegółów takich jak książki czy projekty bo każdy musi sam sobie to określić. Zależy wszystko od tego ile macie czasu...ale jeśli masz czas to dodaj książkę dla dzieci, pracę plastyczną czy nawet spacer z elementem językowym:)
Pamiętajcie też, że jest to tylko WZÓR na bazie którego można stworzyć plan. Przedstawione w nim polecenia i zwroty należy dostosować do słownictwa i tematu - te tu są tylko "atrapą":)

To jeszcze nie wszystko.... 


Lubię dobrą organizację, porządek oraz tzw ład i skład;) Lubie też ładne detale dodawane do naszych dokumentacji. Pomyślałam sobie, że może i wy chcielibyście ciekawą okładkę do waszych planerów? Mam dla was kilka propozycji, jedna część z napisem na przód, a tył bez napisu. Możecie kupić segregator w którym to będziecie trzymać, teczkę bądź wszystko ładnie "zbindować" w drukarni:)





Podsumowanie....

Jest to niezwykły Teacher Planner bo jest zrobiony specjalnie dla ciebie:) Dopasowany do potrzeb.
W paczce znajdziecie również "kartę" NOTES, wystarczy że wydrukujesz ją tyle razy ile potrzebujesz aby notować ważne rzeczy:) 

Dobra rada....

Drukuj niektóre kartki podwójnie, niema sensu aby np Kalendarz Świąt Nietypowych był drukowany jako pojedyncze kartki bo zwyczajnie szkoda na to miejsca:) W paczce znajdziesz również kalendarz 2018/2019, może się przydać aby coś "na szybko" sprawdzić;)

Dajcie znać jak wam się spodobał mój PLANNER:)


Pobierz

Sprawdź również starsze wpisy:  

  







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Busy Bee , Blogger