niedziela, 13 października 2019

Scenariusz zajęć dla dzieci - Clothes



Często poszukujecie gotowych scenariuszy zajęć do wykorzystania w waszych placówkach. Dziś chciałabym przedstawić wam przykładowy scenariusz, który można przerabiać zgodnie z tematyką zajęć. Scenariusz jest tylko zarysem, a komponenty należy dobrać zgodnie z wiekiem i predyspozycjami grupy.

Temat zajęć: Clothes

1. Zajęcia zawsze rozpoczynam powitaniem - jest to znak dla dzieci, że zajęcia się już rozpoczęły.



2. Często podczas zajęć - tuż po piosence Hello - śpiewamy piosenkę "Make a circle". Niekiedy dzieci potrzebują jeszcze piosenki dodatkowej do zaprowadzenia porządku podczas zajęć, ale też w młodszych grupach pomaga ona mi posadzić dzieci w pożądanej pozycji. Ja używam tej od Kiboomers.



3. Przedstawienie słownictwa przy pomocy kart obrazkowych. Te z tematu "clothes" znajdziecie na blogu w dwóch postach:


Tu możemy wybrać kilka metod pracy z kartami:

* pokaz z różnicowaniem tonu głosu - dzieci to uwielbiają; polega to na tym, że pokazując kartę trzymamy ją na dole (przy podłodze) następnie na wysokości klatki piersiowej oraz nad głową. Słownictwo wymawiamy od - bardzo cicho do bardzo głośno;

* przedstawiamy słownictwo, rozkładamy karty w całej sali, następnie prosimy aby dzieci podchodziły do karty wskazanej przez nauczyciela;

* zamiast kart obrazkowych możemy użyć wyciętych ubranek bądź prawdziwych oraz pudełka - wkładamy ubranka do pudełka - śpiewamy piosenkę "Mystery Box" następnie prezentujemy kolejno wyciągane ubrania



4. Tu - zależnie od tego jak długo siedzieliście na dywanie i skupialiście uwagę - powinna być zmiana pozycji ciała. Jest wiele takich piosenek, które poruszą dziećmi w taki sposób aby swobodnie mogły dalej pracować. 





Możemy też wykorzystać gry ruchowe takie jak np:

*simonn says

* flies are flying 

5. Karty pracy - w przedszkolu można również stosować karty pracy w uproszczonej wersji. Ja lubię te w których dzieci muszą podążać za wskazówkami n-la. Uczy je to właściwego rozumienia wydawanych poleceń. 

* Można też wykonać pracę plastyczną - to zależy już od was.

* What's missing?

* Memory, Bingo czy I spy (wszystko w poście wspomnianym na początku)

* Możemy przeczytać książkę czy obejrzeć krótki film/bajkę

6. Piosenka jako "zwieńczenie" wprowadzanego słownictwa. Może to być np. "Put on your shoes" od Super Simple Song czy "Let's get dressed" The Kiboomers. Zawsze piosenki ilustruję ruchem, dzieciom łatwiej wówczas przyswoić słowa.



czy też



7. Na koniec zajęć gdy zostaje trochę czasu lubię zrobić powtórzenie tego co do tej pory udało nam się nauczyć. Warto powtarzać zdobyte umiejętności aby ich nie utracić czy nie zapomnieć. Mogą to być np. gry. 
Dziś wam przedstawię moje ostanie odkrycie od Kapitan Nauka. Gra nazywa się "Na tropie angielskich słówek"



Grę można dostać w przystępnej cenie w granicach 23-26 zł. Jest ona świetnym uzupełnieniem zajęć. Lubię stosować "nowinki" na zajęciach, dzieci szybko się nudzą więc lubią kiedy mam dla nich różnorodne propozycje. Gra zawiera plansze, pionki oraz kostkę i karty.




Tą grę stosuję na kilka sposobów: 

* jeśli grupa jest zbyt liczna pomijam planszę i korzystam z samych kart, dzieci je u mnie losują i odpowiadają zgodnie z kartą;

* dzielę dzieci na 4 drużyny, każdej przydzielam jeden pionek - jeśli gramy z planszą; jeśli gramy bez planszy dodajemy punkty każdej drużynie która poprawnie odpowie na pytanie z wylosowanej karty - są ogromne emocje:)

* indywidualnie gramy dokładnie tak jak wskazuje instrukcja;

Powtórzysz przy jej pomocy słownictwo z różnych działów, rozumienie ze słuch - pytania nauczyciela. Dzieci dobrze się bawią ucząc się i powtarzając zdobytą wiedzę.





1 komentarz:

Copyright © 2016 Busy Bee , Blogger